CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 10 januari 2010

Welcome! Välkommen!

Welcome to my blogg!

I'm an amateur photographer and film maker of nature and animals. I have allways been fascinated by animals and nature, and this is the reason why I'm photographing and filming everything I see in nature. The grace of an animal when walking, the fantastic scenery Mother Nature displayes in each season... I just can't stop it!

Everything starts in my own backyard basicly. Dad watching birds, I mimic him. Mum telling me to look over there, it's a moose behind the apple tree in our frontyard. I look, being fascinated only by this common animal. On trips on a 10 mile road, a fox is running over the road. I'm screaming to dad to stopp the car at the same time as he is actually putting the brakes down. Even if a hare or a mouse is running over the road, I scream. Either towards the driver or towards the animal to "get the hell of the road". Yeah, I'm well aware about animals well being. In fact, I don't care if I'm getting sick or injured as long as the animals are safe and well. You might think I'm wierd but this is just the person I am.

Well, I think this is a fair presentation of me. Don't you agree? :)

As you see, I write in both English and Swedish. All for my readers! :)

That's all from me this time!
Hoo!


________________________________________


Välkommen till min blogg!

Jag är en amatör fotograf och naturfilmare. Jag har alltid varit fascinerad av djur och natur, och det är därför jag fotograferar och filmar allt jag ser i naturen. Ett djurs elegans när det går, det fantastiska sceneriet Moder Natur visar upp i varje årstid.... Jag kan inte bara sluta!

Alltihop startar i min egen trädgård helt enkelt. Farsan som kollar fåglar, jag som härmar honom. Mamma som säjer till mej att kolla där, det är en älg bakom äppelträdet i våran trädgård. Jag tittar, är helt fascinerad av bara det här vanliga djuret. På åkturer på en 10 milsväg, en räv springer över vägen. Jag skriker åt pappa att stanna bilen samtidigt som han faktiskt bromsar. Även om en hare eller en mus springer över vägen, skriker jag. Antingen åt den som kör eller åt djuret att "gå av vägjäveln". Jepp, jag är mån om djurs välmående. Jag bryr mej inte om ifall jag blir sjuk eller skadad bara djuret är tryggt och mår bra. Du kanske tycker att jag är konstig men det är så här jag är. 

Tja, jag tror att det här är en schyst presentation av mej. Tycker inte du det? :)

Som ni ser, jag skriver på både engelska och svenska. Allt för mina läsare! :)

Det var allt från mej för denna gång!
Tjo!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vill tipsa om den grupp för hobbyfilmare som jag just startat:

https://www.facebook.com/groups/202922366522480/

Och kanske vill du kolla in mina två kortfilmer om ankor i en park
i Malmö. Jag lovar att det är intressantare än det låter. :)

https://www.youtube.com/watch?v=qbG9Cw-tCnI

https://www.youtube.com/watch?v=ETviL1ISUik

Stefan